Az INTERIERSKLO, s.r.o. panaszkezelési szabályzata
1. cikk – Általános rendelkezések
Az alábbi panasztételi eljárás szabályozza az INTERIERSKLO, s.r.o. társaság által felajánlott és installált munkákra vonatkozó igényérvényesítési eljárást; székhely: Rényská 4209/2, Dunajská Streda 929 01, azonosító szám: 45 904 898, bejegyezve a Trnava Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, részleg: Sro, bejegyzés száma: 26415/T. A jelen panaszeljárás a Társaságra és a Felhasználóra nézve kötelező érvényű. A Társaság ezúton tájékoztatja a Felhasználót a panasz benyújtásának hatályáról, feltételeiről és módjáról, beleértve a panasz benyújtásának helyére vonatkozó információkat. Ezt a panasztételi eljárást a Társaság székhelyén jól látható helyen kifüggesztik, és közzéteszik a Társaság honlapján. Az írásbeli kivitelezési szerződés megkötésének vagy a megrendelt tétel árának kifizetésének időpontja. A Felhasználó kijelenti, hogy tájékozódott a jelen panaszkezelési szabályzatról.
2. cikk – A fogalmak meghatározása
A Társaság alatt az INTERIERSKLO, s.r.o. társaságot kell érteni; székhelye: Rényská 4209/2, Dunajská Streda 929 01 , személyi azonosító száma: 45 904 898, bejegyezve a trnavai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, részleg: Sro, bejegyzési szám: 26415/T., (a továbbiakban: “a Társaság”). Felhasználó alatt olyan magánszemélyt vagy jogszemélyt kell érteni, aki a Társasággal szerződést kötött szolgáltatásra, és aki a hibákért felelősséget kíván vonni (a továbbiakban: “Felhasználó”). Fogyasztónak minősül az a Felhasználó (magánszemély), aki a terméket személyes használatra vagy háztartása tagjainak használatára alkalmazza. Panasz: a termék hibáiért való felelősségre vonatkozó jog érvényesítése. A panasz rendezése a panaszeljárás lezárását jelenti a termék hibájának kijavításával, a termék mással történő kicserélésével, a termékért felszámított ár visszatérítésével, a termék árából ésszerű árengedmény fizetésével vagy a panasz indoklással alátámasztott elutasításával.
3. cikk – Hibákért való felelősség
A Társaság felelős azért, hogy a Felhasználónak felajánlott termék megfeleljen az értékesített termék minőségi követelményeinek a termék jellegének, a megkötött kivitelezési szerződésnek vagy a Társaság egyéb dokumentumainak megfelelően. A Társaság a Felhasználónak eladott termék hibáiért a termékre vonatkozó jótállás időtartama alatt felel.
4. cikk – A követelés érvényesítése
A Felhasználó jogosult panaszt tenni:
a termék minőségével és a termék átadásáért kiszámlázott ár helyességével kapcsolatban, ha megalapozott kétségei vannak afelől, hogy a termékről szóló számlát nem a szerződésnek és a Társaság árajánlatának megfelelően állították ki.
A Felhasználónak a termék hibájának vagy a kiszámlázott összeg helytelenségének felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül panaszt kell benyújtania a Társasághoz, ellenkező esetben a reklamációs jog megszűnik. Az e cikk rendelkezése szerinti igényt a Felhasználó (is) érvényesítheti:
írásban a Társaság címére,
e-mailben a következő e-mail címen: info@klasszuveg.hu.
a panasztételi űrlap kitöltésével az alábbi címen
A Társaság konkrét elérhetőségei a Társaság honlapján ( www.klasszuveg.hu) és a kivitelezői szerződésen kerülnek közzétételre.
Panasz benyújtásakor a Felhasználónak ki kell töltenie a Társaság honlapján közzétett panaszbejelentő űrlapot. A panaszbejelentésben a Felhasználónak meg kell adnia azonosító és elérhetőségi adatait (lakcím, tartózkodási hely vagy székhely, e-mail telefonszám), pontosan meg kell határoznia és le kell írnia a termék hibáját és a hiba megnyilvánulási módját, valamint azt az időpontot, amikor a Felhasználó szerint a termék minősége csökkent. A Felhasználónak a panaszbejelentésben meg kell jelölnie továbbá, hogy a hiba felelősségi igényei közül melyiket érvényesíti, és milyen módon kéri az egyeztetett panasz átvételét (személyes átvétel, postai úton történő elküldés), illetve egyéb szükséges adatokat. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Felhasználó által benyújtott panaszbejelentésben megadott hibás adatokért, valamint azért, ha a dokumentumok kézbesítése a Felhasználó által megadott elérhetőségi címre nem lehetséges. A Felhasználó a panaszbejelentést postai úton küldi el a Társaságnak a Társaság székhelyének címére vagy e-mailben a következő e-mail címre: info@klasszuveg.hu.
A termékért kiszámlázott ár helyességére vonatkozó panasztételi kérelemnek nincs halasztó hatálya a fizetés végrehajtására, azaz nem mentesíti a Felhasználót a számla határidőben történő kiegyenlítésének kötelezettsége alól.
A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadjon el panaszt, ha a termék minőségének csökkenését a felelősségét kizáró körülmények, a Felhasználó vagy más harmadik fél által a termékbe való szakszerűtlen vagy jogosulatlan beavatkozás okozta, amelynek a Felhasználó tudatosan vagy tudtán kívül, beleértve a gondatlan magatartást is, ilyen beavatkozást engedélyezett, vagy ha a Felhasználó a hiba vagy a számlázás helytelenségének a Felhasználó általi felfedezésétől számított 30 nap elteltével nyújtotta be a panaszt.
A panaszeljárás kezdő időpontjának az a nap tekintendő, amikor a Felhasználó a Társasághoz benyújtja a panaszát, azaz amikor az írásbeli panasz e cikkel összhangban beérkezik a Társasághoz. Amennyiben a benyújtott panasz nem tartalmazza az e cikk szerint előírt összes információt, a panaszeljárás csak az összes előírt információ beérkezésének napján kezdődik meg. Ha a Felhasználó a Társaság kérésére sem egészíti ki a hiányzó adatokat, az igényt megalapozatlannak kell tekinteni.
5. cikk – Panaszkezelés
Ha a panasz postai úton vagy e-mailben érkezik, a Társaság a Felhasználó által megadott elérhetőségre vagy e-mail címre visszaigazolást küld a Felhasználónak a panasz átvételéről; ha a visszaigazolás nem kézbesíthető azonnal, akkor azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panasz bizonylatával együtt kell kézbesíteni; a panasz visszaigazolását nem kell kézbesíteni, ha a Felhasználó képes bizonyítani, hogy a panasz más módon került benyújtásra. A Társaság a követelés benyújtását követően indokolatlan késedelem nélkül megvizsgálja a reklamációt, és dönt a panasz kezelésének módjáról. A panaszkezelés módjának meghatározását követően a panaszt ésszerű határidőn belül, de legkésőbb a benyújtásától számított 30 napon belül kell kezelni; indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A reklamáció kezelésére nyitva álló határidő lejártát követően a Felhasználónak joga van elállni a szerződéstől, illetve joga van a terméket másra cseréltetni. A Társaság legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül a reklamáció rendezéséről kimeneti jelentést állít ki a Felhasználó részére, amely a reklamáció rendezését igazolja. A Társaság a kimeneti jelentés átadásával együtt teljesíti a panaszból eredő kötelezettségét is. A Társaság a panasz rendezéséről a Felhasználót a kimeneti jelentéssel és adott esetben az átvételi jegyzőkönyvvel együtt a Felhasználó e-mail címére küldött üzenetben tájékoztatja, amennyiben a Felhasználó kérte a panasz rendezéséről szóló tájékoztatás e-mailben történő megküldését. Ha a Felhasználó a tájékoztatás postai úton történő küldését kéri, a Társaság a kimenetet és adott esetben az átvételi jegyzőkönyvet a Felhasználó panaszban megadott elérhetőségére küldi. A Társaság köteles a panaszokról nyilvántartást vezetni, és azt kérésre a felügyeleti hatóságnak betekintés céljából benyújtani. A panasznyilvántartásnak tartalmaznia kell a panasz időpontját, a panasz kezelésének időpontját és módját, valamint a panasz dokumentum sorszámát.
6. cikk – A panaszkezelés módjai
Ha az eladott terméken olyan hiba van, amely orvosolható, a Felhasználónak joga van ahhoz, hogy azt térítésmentesen, időben és megfelelő módon eltávolíttassa. A Társaság köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. A hiba eltávolításának módjáról a Társaság dönt. A Felhasználó jogosult a megkötött szerződéstől elállni: a) ha az eladott tárgyon olyan hiba van, amely nem távolítható el, és amely megakadályozza a tárgy megfelelő használatát b) ha a tárgyon olyan hiba van, amely eltávolítható, de a Felhasználó a hiba ismétlődése miatt nem tudja megfelelően használni a tárgyat; a hiba ismétlődésének minősül, ha ugyanaz a hiba legalább két korábbi hibaelhárítás után harmadszor fordul elő. A jelen cikkben említett esetekben a Társaság megállapodhat a Felhasználóval a panasz rendezéséről a reklamált termék mással történő kicserélésével. Ha a felajánlott terméken egyéb javíthatatlan hiba jelenik meg, a Felhasználó jogosult a szolgáltatás árából ésszerű árengedményre. A reklamációnak a felszámított (kiszámlázott) árból történő engedmény nyújtásával történő rendezésénél figyelembe kell venni a hiba jellegét, időtartamát és a mű további felhasználásának lehetőségét. A nyújtott árengedmény összegéről a Társaság dönt. A Társaság a panaszt a következő módok valamelyikével kezeli és a panaszeljárást lezárja: a hiba megszüntetésével a nyújtott tárgyom, a termék más termékkel való helyettesítésével a Felhasználóval való előzetes egyeztetést követően, a termékért fizetett ár visszatérítésével (a szerződéstől való elállás esetén), az árból ésszerű árengedmény fizetésével, a panasz indoklással ellátott elutasításával.
7. cikk – Alternatív vitarendezés (AVR)
A fogyasztónak joga van orvoslást kérni az eladótól, ha elégedetlen azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az eladó nemleges választ ad erre a kérelemre, vagy a kérelem elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015. sz. törvény alapján. Az AVR-szervezetek a 391/2015. sz. törvény 3. §-a szerinti hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó a javaslatot a 391/2015. sz. törvény 12. §-a szerint meghatározott módon nyújthatja be. Az alternatív vitarendezést csak fogyasztó – olyan magánszemély, aki fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el – veheti igénybe. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem alkalmazható az olyan jogvitákra, amelyek esetében a jogvita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a fogyasztótól legfeljebb 5 EUR (” beleértve az ÁFÁ-t is) összegű díj megfizetését kérheti.
8. cikk – Záró rendelkezések
Jelen panaszkezelési szabályzat 2019.07.01-én lép hatályba és válik érvényessé. A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy jelen panaszkezelési szabályzatot előzetes értesítés nélkül módosítsa. A Társaság fogyasztóvédelmi kötelezettségeinek betartását a vonatkozó jogszabályokkal összhangban a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet – a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Központi Felügyelete, cím: posta 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 és a helyileg illetékes felügyeletek alá tartozó alárendeltségei felügyelik.