1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
Az INTERIERSKLO, s.r.o. (a továbbiakban: “Eladó”) jelen Általános Szerződési és Szállítási Feltételek az Art. 409. § és azt követő §-ok alapján kötött adásvételi szerződésekre vonatkoznak. Kereskedelmi törvénykönyv módosított változata szerint az Eladó ügyfeleivel (a továbbiakban: “Vevő”) kötött szerződésekre, amelyek tárgya az Eladó kötelezettsége, hogy a Vevő által meghatározott árut (a megadott típus, méret, mennyiség és egyéb releváns paraméterek szerint) a Vevőnek leszállítsa, és az ilyen áru tulajdonjogát a Vevőre átruházza, valamint a Vevő kötelezettsége, hogy az ilyen árut átvegye, és a két szerződő fél által megállapított árat megfizesse. Ezen túl a jelen általános eladási és szállítási feltételek vonatkoznak a módosított Kereskedelmi törvénykönyv 536. és azt követő §-ai alapján kötött munkaszerződésekre is, amelyek tárgya az INTERIERSKLO, s.r.o. kötelezettsége. (a továbbiakban: ” Kivitelező”), hogy a Megrendelő (a továbbiakban: “Megrendelő”) részére bizonyos munkákat végezzen, amely munkák alatt egy bizonyos tárgy gyártását – kivéve, ha az adásvételi szerződés hatálya alá tartozik -, összeszerelését, karbantartását, egy bizonyos tárgy megállapodás szerinti javításának vagy módosításának elvégzését értik a teljesítés tárgyára vonatkozó megállapodás szerint, valamint a Megrendelő azon kötelezettségét, hogy a munka elvégzéséért a munkára vonatkozó szerződésben és a jelen Általános Üzleti- és Szállítási Feltételekben meghatározott feltételek szerint a megállapodott ellenértéket fizesse meg. Az INTERIERSKLO, s.r.o. jelen Általános Üzleti és Szállítási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Eladó és a Vevő, illetve a Kivitelező és a Megrendelő között létrejött minden adásvételi vagy kivitelezési szerződés (a továbbiakban: a szerződés, amelyre a jelen ÁSZF vonatkozik) szerves részét képezik, és az érintett felek jogainak és kötelezettségeinek meghatározására szolgálnak. Az ÁSZF rendelkezései mindkét félre nézve kötelezőek, hacsak az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések másként nem rendelkeznek. A Vevő/ Megrendelő a jelen ÁSZF-et az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés megkötése előtt megfelelően megismertetésre került. Úgy kell tekinteni, hogy a Vevő/ Megrendelő megismerte a jelen ÁSZF-et, ha azt elektronikus úton kézbesítették a Vevőnek/ Megrendelőnek, ha azt az áru értékesítési helyén közzétették, amely az áru megrendelésekor vagy átvételekor a Vevő/ Megrendelő számára elérhető, vagy ha azt a www.klasszuveg.hu weboldalon közzétették.
Azzal, hogy a Vevő/Vásárló olyan szerződést köt, amelyre a jelen ÁSZF vonatkozik, elfogadja a mindenkor hatályos ÁSZF szövegét. Az Eladó/Vállalkozó minden ajánlatára, szállítására, megállapodására, szolgáltatására és értékesítési tevékenységére kizárólag a jelen ÁSZF az irányadó, kivéve, ha a Vevővel/Vásárlóval eseti alapon írásban másként állapodtak meg. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződésekre, valamint az azokból eredő jogokra és kötelezettségekre a módosított 513/1991. sz. kereskedelmi törvénykönyv (a továbbiakban: Kereskedelmi törvénykönyv) rendelkezései az irányadóak, kivéve, ha a felek írásban másként állapodtak meg. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokra és kötelezettségekre a Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései és más, általánosan kötelező érvényű jogszabályok alkalmazandók. Az ÁSZF vagy a Vevő beszerzési feltételei csak akkor kötelezőek az Eladóra/Kivitelezőre nézve, ha azokat az Eladó/Kivitelező írásban elfogadta. Az áru/munkadarab tényleges átadása nem tekinthető a jelen feltételek elfogadásának.
2. ÁRAJÁNLAT
2.1 Az Eladó/Kivitelezőnek a munkadarab vételárára/árára vagy annak módosítására, illetve a szerződéses megállapodás egyéb részleteire vagy az ÁSZF tartalmára vonatkozó, írásban ki nem fejezett javaslatai semmilyen tekintetben nem kötelező érvényűek az Eladó/Kivitelezőre nézve.
2.2. Az árajánlat az Eladó/Kivitelező által egy érdekelt fél, azaz egy leendő Vevő/Vásárló árajánlatkérése alapján készített árajánlatot (a továbbiakban “árajánlatkérés”) jelenti, amely kérelemnek tartalmaznia kell:
- a szükséges áruk/alkatrészek specifikációja, valamint azok mennyisége és minősége,
- az adásvételi szerződés/kivitelezési szerződés alapján szállítandó egyes tételek előírt méretei,
- a kivitelezésre, a minőségre vagy más különleges tulajdonságokra vonatkozó különleges követelmények,
- az adásvételi szerződés/munkaszerződés szerinti teljesítési tárgy leszállításának/gyártásának helye és kívánt időpontja, ha a leendő vevő a szállítást/gyártást, beleértve a szállítást is, az eladó/kivitelező által történő szállítást/gyártást igényli,
- az igényelt munka és teljesítés leírása, ha a teljesítés tárgya egy tárgy előállitása, összeszerelése, karbantartása, egy tárgy megállapodás szerinti javításának vagy módosításának elvégzése,
Az ajánlatban az Eladó/Kivitelezőnek minden egyes tételre vonatkozóan meg kell adnia az árat fotintban, hozzáadottérték-adó nélkül, valamint a csomagolás, a szállítás és egyéb kiegészítő szolgáltatások árát, amennyiben a Vevő/Megrendelő ezt kéri (a továbbiakban: “árajánlat”).
2.3 Az Eladó/Kivitelező az Árajánlatban meghatározott árjavaslathoz és az árura/munkára, valamint azok szállítására vonatkozó egyéb adatokhoz az Árajánlat Vevőnek/Vevőnek történő feladásának napját követő naptól számított 14 napig kötve van, kivéve, ha az Eladó/Kivitelező az Árajánlatban eseti alapon ettől eltérő időtartamot határoz meg. Ha a fenti határidőn belül a vevő/megrendelő nem adja át az áru leszállítására/munkák elvégzésére vonatkozó megrendelést az eladónak/kivitelezőnek, vagy nem köt vele adásvételi szerződést/munkaszerződést, a kötelezettség megszűnik.
2.4 Az Eladó/Kivitelező árajánlata kizárólag az áruk/munkák pontos meghatározására és egyértelműen azonosított specifikációjára korlátozódik, ahogyan azt a Vevő/Megrendelő az ajánlatkérésben meghatározta.
2.5 Az Eladót/Vállalkozót nem kötik az olyan árukra/munkákra vonatkozó indikatív árajánlatok, amelyeket a Vevő/ Megrendelő nem határoz meg pontosan és egyértelműen. Az Eladó/Kivitelező árajánlatainak az igényelt áruk (termékek) specifikációján vagy a Vevő/Megrendelő által az ajánlatkérésben meghatározott munkák specifikációján kell alapulniuk. A vevő/megrendelő által kért áruk/munkák alkalmasságának értékelése csak a vevő/megrendelő kifejezett kérésére történik, és azt az eladó/kivitelező fél írásban megerősíti. Az árajánlaton alapuló írásbeli megrendelés esetén a vevőnek/megrendelőnek az eladó/kivitelező írásos árajánlatára kell hivatkoznia.
3. AZ ÁRUK/MŰVEK FELHASZNÁLÁSÁNAK ALKALMASSÁGA ÉS A FELELŐSSÉG
3.1. A Vevő/Megrendelő teljes mértékben felelős a megrendelt áru/munkadarabok felhasználási módjáért. Az Eladó/Kivitelező alapvetően nem ellenőrzi az áru/munkadarabok alkalmasságát a Vevő/Megrendelő által tervezett célra.
3.2. Az Eladó/Kivitelező csak írásban egyeztetett esetekben vállal felelősséget a termékek és áruk felhasználásának alkalmasságáért, amennyiben tanácsadást és konzultációt nyújtott az üzleti esettel vagy annak egy részével kapcsolatban, és a Vevő/Megrendelő az Eladó/Kivitelező rendelkezésére bocsátotta az ehhez szükséges adatokat.
3.3 Nem fogadható el semmilyen kárigény és hiba, ha a Vevő/Vásárló az árut/alkatrészt az Eladó/Kivitelező által meghatározott műszaki szabványok és felhasználási feltételek, STN, EN, vagy alternatívaként az általánosan ismert feltételek megsértésével használja, ami teljesen kizárja az áru/alkatrész sajátos tulajdonságai miatt fennálló igényt.
3.4 Az áru/alkatrész hibáiból eredő igényeket az Eladó/Kivitelező saját választása szerint csereáru vagy hiányzó áru szállítása, javítás, ésszerű árengedmény nyújtása vagy az áru jogi hibáinak kijavítása útján elégíti ki, kivéve, ha a Vevő/Megrendelő a Kereskedelmi törvénykönyv 436. szakasza szerint járt el.
3.5. Az Eladó/LKivitelező nem felel az áru/munkadarabok nem rendeltetésszerű használatából, nem megfelelő tárolásából, szállításából, összeszereléséből vagy karbantartásából eredő károkért.
3.6 A szállított áru/munkadarab hibájából eredő jogok gyakorlásának részletes szabályozását és az igényérvényesítés rendjét a jelen ÁSZF 13. cikke tartalmazza.
4. ÁRAK ÉS ÁRAJÁNLATOK az adásvételi szerződésben
4.1. Az árajánlat az Eladó által a leendő vásárló árajánlatkérését követően tett árajánlatot jelenti, a jelen ÁSZF 2. pontjának rendelkezéseire is figyelemmel.
4.2 Ha az Eladó a Vevővel kötött megállapodás alapján az árut a megadott helyre szállítja, az Eladó jogosult a Vevőnek a fuvarozók szokásos díjszabása szerinti fuvardíjat felszámítani.
4.3. Ha a Vevőnek az áru vagy annak alkotórészeinek kiemelt módon történő csomagolására van igénye, az Eladó jogosult a Vevőnek a csomagolásért díjat felszámítani, a csomagolás módjáról és áráról a Vevővel kötött közös írásbeli megállapodás alapján.
4.4. Általános munka- és anyagárlista, amely alapján a következő költségek kerülnek kiszámlázásra. Szervizmunkának minősül minden ellenőrzés, beavatkozás, javítás, behívás a garancián kívüli vagy garanciából kizárt munkáknál, akkor is, ha az ügyfél egyoldalúan felmondja a szerződést, és a kivitelezés idő előtt befejeződik. A szervizkihívások munkanapokon H-Pe 8.00 és 15.00 óra között kerülnek elvégzésre. A munkaidőn kívül és szabadnapokon végzett szervizhívások külön díjazásban részesülnek, és a technikus időbeli elérhetőségétől függnek. A szállítás külön tételként kerül kiszámlázásra minden egyes technikus útja után!
A szerelő árlistája | ÁFA nélküli ár | Ár ÁFÁ-val együtt |
Előkészítés, összeszerelés | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
Ellenőrzés, hibafeltárás (1 technikus) | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
Helyszíni javítás (1 technikus) | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
Helyszíni javítás munkaidőn kívül (1 technikus) | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
A műszaki mérnök árjegyzéke | ||
Szállítás (minden egyes szolgáltatási beavatkozásért felszámított összeg) | 600 HUF/ km | 720 HUF/ km |
Órabér | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
A projektmenedzser árjegyzéke (gyártási dokumentáció) | ||
Órabér | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
Az üzletvezető árjegyzéke (az árajánlat előkészítése és a szerződés aláírása utáni összes művelet) | ||
Órabér | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
Panasztechnikus árlista | ||
Szállítás (minden egyes szolgáltatási beavatkozásért felszámított összeg) | 600,00 HUF/ km | 720,00 HUF/ km |
Órabér | 8000,00 HUF/ó | 9600,00 HUF/ó |
A szerelvényekhez és alkatrészekhez felhasznált anyag (a szállító aktuális árjegyzéke szerint) | Stiahnuť (PFD 1.6Mb) | |
Szállítás (minden egyes szolgáltatási beavatkozásért felszámított összeg) | ||
szállítási költségek személygépkocsi 3,5 t-ig | 600,00 HUF/ km | 720,00 HUF/ km |
a 3,5 t feletti tehergépkocsik szállítási költségei | 800,00 HUF/ km | 960,00 HUF/ km |
5. MÉRETEZÉS, TERVEK ÉS ALÁTÁMASZTÓ DOKUMENTUMOK
5.1. Hacsak a megrendelésen nincs egyértelműen megadva a mértékegység, az Eladó/Kivitelező feltételezi, hogy a méretek milliméterben vannak megadva.
5.2 Ha a megrendelésen másként nem szerepel, az Eladó/Kivitelező fél a szélességet az első megadott méretnek, a magasságot pedig a második megadott méretnek tekinti.
5.3 A méretadatokat a Vevőnek/Megrendelőnek az Eladó/Kivitelező által kért módon kell megadnia. Minden méretet egyetlen referenciapontra (pl. balra lent) kell megadni. Az úgynevezett láncos árajánlatok esetleges használatát az Eladó/Kivitelező tájékoztató jellegűnek tekinti.
5.4 Ha a Vevő/Megrendelő a termék formáját sablon segítségével határozza meg, a sablont saját költségén kell eljuttatni az Eladó/Kivitelező székhelyére.
5.5 A sablonokat kemény farostlemezen, öntött forgácslapon vagy műanyag lapokon kell szállítani 1:1 méretarányban.
5.6 Minden sablonon olvashatóan fel kell tüntetni a Vevő/Megrendelő nevét, a megrendelés vagy árajánlat számát és a látóoldal megjelölését (1. pozíció).
5.7 Az eldobható sablonokat kérésre vissza kell küldeni a Vevőnek/Megrendelőnek, és a Vevőnek/Megrendelőnek ellenőriznie kell, hogy azok megfelelnek-e a szállított áruknak/munkadaraboknak. Minden méretre vonatkozó panaszra az Eladó/Kivitelező cégének kárrendezési szabályzata az irányadó. Ha a Vevő/Megrendelő az ismétlődő és szabványosított gyártáshoz sablonokat biztosít (a sablonon megfelelően megjelölve), ezek a sablonok az Eladó/Kivitelezőnél maradnak.
5.8 Ha az áru/alkatrész alakját a rajz és a sablon is meghatározza, és ezek nem azonosak, akkor a sablonból származó adatokat kell irányadónak tekinteni.
5.9 Az Eladó/Kivitelező nem vállal felelősséget a különböző időpontokban leadott és különböző tételekben gyártott megrendelésekben szállított üvegek teljes megfelelőségéért (pl. anyagszínbeli eltérés stb.).
5.10 Az Eladó/Kivitelező nem felel a Vevő/Megrendelő által szállított saját anyagán (pl. saját üvegén) végzett technológiai folyamat végeredményéért.
5.11 A katalógusokban, árlistákban, árajánlatokban stb. megadott adatok, mint például méretek, súlyok, paraméterek, színek stb. csak akkor kötelezőek és érvényesek, ha ezt az Eladó/Kivitelező az adott megrendelésre vonatkozóan kifejezetten megerősíti.
6. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS
6.1 Az adásvételi szerződést vagy adott esetben az annak megkötésére vonatkozó javaslatot (a továbbiakban: “adásvételi szerződés”) kizárólag írásban kell elkészíteni. A megrendelés elektronikus úton történő elküldése (e-mailben a info@klasszuveg.hu címre) és annak az Eladó általi írásbeli visszaigazolása (megrendelés visszaigazolása) is az írásbeliségnek minősül, amely esetben a Vevő az elektronikus megrendelés elküldésével egyben megerősíti, hogy elfogadja az INTERIERSKLO, s.r.o. általános üzleti és szállítási feltételeit, és hogy azokat megfelelően megismerte. Az ÁSZF megismerésének minősül továbbá azok elektronikus úton történő átadása a Vevőnek/Megrendelőnek, az áru értékesítési helyén történő közzététele, amely a Vevő/Megrendelő számára az áru megrendelésekor vagy átvételekor elérhető, vagy a www.klasszuveg.hu weboldalon történő közzététele. Azzal, hogy a Vevő/Megrendelő olyan szerződést köt, amelyre a jelen ÁSZF vonatkozik, elfogadja a mindenkor hatályos ÁSZF szövegét.
6.2 Az adásvételi szerződés akkor jön létre és lép hatályba, amikor a Vevő által benyújtott, a lényeges elemeket tartalmazó ajánlatot (megrendelés) az Eladó a megrendelésnek a Vevőnek levélben vagy elektronikus úton megküldött írásbeli visszaigazolásával elfogadja.
6.3 Az adásvételi szerződés keretszerződésként is megköthető, azaz időbeli korlátozás nélkül határozatlan időre, határozott időre (pl. egy évre), vagy anyagilag nem meghatározott típusú és mennyiségű áru teljesítésével, azzal a kikötéssel, hogy az ilyen szerződés minden egyes egyedi teljesítését (ún. részszállítás) a Vevőnek előzetesen írásbeli megrendeléssel kell pontosítania, amelyben a Vevő meghatározza a kívánt áru típusát és mennyiségét, valamint adott esetben további specifikációkat.
6.4 A Vevő olyan ajánlatai, amelyek nem tartalmaznak lényeges elemeket, pontatlanok és/vagy érthetetlenek, nem minősülnek szerződési ajánlatnak, és az Eladó nem kötődik hozzájuk.
6.5 Az Eladó által a Vevőnek küldött “Megrendelés átvételének visszaigazolása” abban az esetben tekintendő helyesnek és teljes egészében megerősítettnek, ha a Vevő írásban nem tesz észrevételt.
7. MUNKASZERZŐDÉS
7.1. Alapvető rendelkezés: Ha a felek között kötendő szerződés tárgya az áruszállításon kívül összeszerelés, akkor építési beruházásra irányuló szerződésről van szó. A munkaszerződés alkalmazásában az INTERIERSKLO, Kft-t Kivitelezőnek, a szerződést kötő személyt pedig Megrendelőnek kell nevezni. Az ÁSZF ezen részének alkalmazásában a munkán a megrendelt áru leszállítását és beépítését kell érteni a Megrendelő igényei és utasításai szerint.
7.2 Munkaszerződés: A munkaszerződést írásban kell megkötni, és mindkét félnek alá kell írnia. A munkaszerződés megkötésének alapja a Megrendelő írásbeli megrendelése és a Megrendelő által elfogadott árajánlat, amely a Kivielező költségvetése formájában készül.
7.3. Megrendelés: A megrendelésnek írásban kell történnie, és tartalmaznia kell a szállítandó munka specifikációját és a beépítési követelmények meghatározását, különösen a munkavégzés helyének részletezését, a munka pontos tárgyát és a munka befejezésének kívánt időpontját. Az írásbeli formának akkor kell megfelelni, ha a megrendelést a Kivitelezőnek írásban, postai úton vagy elektronikus úton, a info@klasszuveg.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben adják át. Amennyiben a munkához projektdokumentáció készül, azt a megrendeléssel együtt kell a Kivitelezőnek átadni.
7.4. Árajánlat: a megrendelést megelőzően a Kivitelező a Megrendelő árra vonatkozó érdeklődése (lásd 2. pont) alapján árajánlatot készít a Megrendelő számára a munka elvégzésére vonatkozó költségvetés formájában, amelynek teljességét nem garantálja. Amennyiben az árajánlatkérés nem nyújt elegendő alapot a költségvetés elkészítéséhez, a Kivitelező jogosult annak kiegészítését kérni, illetve a Kivitelező jogosult a munkára vonatkozó szerződés megkötése előtt a Megrendelőtől kérni a munka elvégzésének helyszínének megtekintését annak pontos paramétereinek kiegészítése vagy pontosítása érdekében.
7.5 A szerződés megkötése: A munkára vonatkozó szerződés mindkét fél általi aláírásával jön létre. A Munkaszerződés mellékletét képezi a Megrendelő megrendelése és a Kivitelező költségvetése, valamint a jelen ÁSZF. A munkaszerződés megkötésével a munkaszerződés mindkét félre nézve kötelező érvényűvé válik. Az építési szerződés szerinti jogok és kötelezettségek teljesítésére a jelen ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni, kivéve, ha az építési szerződés másként rendelkezik. neustanovuje odchylnú úpravu.
7.6 Az Ügyfél együttműködése: A Megrendelő köteles biztosítani a Kivitelező számára a projektdokumentációt, a felméréshez való hozzáférést, az üveg vagy profilok tárolására és mérlegelésére szolgáló helyet, valamint a későbbi beépítéshez való hozzáférést a munka elvégzésének helyszínéül szolgáló épület tulajdonosának megfelelő engedélyeivel. A Megrendelő köteles saját költségén engedélyezni és biztosítani az energia (villamos energia, gáz, víz) felhasználását a Kivitelező számára a beépítéshez szükséges igényekhez. Vállalja továbbá, hogy a munka tárgyának szereléséhez a Kivitelező igényei szerint előkészíti az építési nyílásokat, azaz statikailag merev és szilárd, egyenes és derékszögű oldalú, körülvevő szerkezetet. A Kivitelező nem köteles ezt előzetesen ellenőrizni, illetve az esetleges hiányosságokra előre felhívni a figyelmet. E feltételek be nem tartása esetén a Kivitelező jogosult a munkát leállítani és csak azok teljesítése után folytatni. Ilyen esetben a Kivitelező jogosult a már elvégzett munkát a megrendelőnek kiszámlázni. A Megrendelő felel minden olyan kárért, amelyet az együttműködés elmulasztása miatt a munka felfüggesztése okoz. A Megbízónak az ÁSZF ezen rendelkezése szerinti kötelezettségei teljesítésével való késedelmének időtartama meghosszabbítja a Kivitelezőnek az kivitelezési szerződésben megállapított teljesítési határidejét. Amennyiben a Megrendelő a Kivitelezőnek a munka elvégzéséhez szükséges segítséget a Kivitelező írásbeli felszólítása ellenére sem nyújtja a Kivitelezőnek ésszerűen meghatározott póthatáridőn belül, a Kivitelező jogosult a munkaszerződéstől elállni. Amennyiben a Kivitelező az ÁSZF jelen pontjának előző mondatában foglalt okból eláll a munkaszerződéstől, a Megrendelő köteles a Kivitelezőnek a munkaszerződés alapján a Megrendelő részére egyedi megrendelésre készített termékek vagy anyagok teljes árát és az ebből eredő egyéb károkat (pl. a már elvégzett szerelési munkák költségei, szállítási költségek stb.) megfizetni.
7.7 A munka elvégzéséhez szükséges dokumentumok: Amennyiben a munka elvégzéséhez projektdokumentáció (a továbbiakban: projekt) készül, a Megrendelő köteles a projektdokumentációt legkésőbb a megrendelés leadásakor átadni. Ha a Kivitelező a tervben olyan hibákat fedez fel, amelyek lehetetlenné teszik a munka megfelelő vagy határidőre történő elvégzését, a Kivitelező felhívja a Megrendelő figyelmét ezekre a hibákra, és felhívja a Megrendelőt, hogy legalább 15 napos határidőn belül pótolja a tervben lévő hibákat. A tervezési hibák elhárításának időtartama alatt a munka elvégzésének határideje nem jár le, és a teljesítési határidő meghosszabbodik a tervezési hibák elhárításáig terjedő időtartammal, vagy addig, amíg a Megrendelő a Kivitelezőnek nyilatkozatot nem ad át arról, hogy a tervezési hibák közlése ellenére ragaszkodik a munka elvégzéséhez. Amennyiben a Megrendelő a tervhibákat a Kivitelező által meghatározott határidőn belül nem orvosolja, vagy a Kivitelezőt arról értesíti, hogy a Kivitelező a tervhibákról szóló értesítés ellenére ragaszkodik a munka hibás terv szerinti elvégzéséhez, a Kivitelező jogosult a szerződéstől elállni; ez nem érinti a kártérítésre való jogot. Ugyanez a jog illeti meg a Kivitelezőt akkor is, ha a Megrendelő ragaszkodik más utasítások végrehajtásához, amelyek alkalmatlanságára a Kivitelező felhívta a Megrendelő figyelmét. Ha a Kivitelező a munkát nem megfelelő terv vagy annak egy része alapján, vagy a Megrendelő nem megfelelő utasításai alapján végzi el, még akkor sem, ha a Megrendelőt előzetesen figyelmeztették a terv vagy az utasítások hiányosságaira, és a Megrendelő ragaszkodott azok teljesítéséhez, a Kivitelező nem felel a munkában az ilyen terv vagy utasítás szerinti kivitelezésből eredő hibákért.
7.8. Alvállalkozói záradék: A Kivitelező mindig jogosult arra, hogy a munkát harmadik féllel végeztesse el, amelyhez a Megrendelő a munkára vonatkozó szerződés megkötésével hozzájárul.
7.9. Többletmunkák: Amennyiben a munka elvégzése során olyan munkákra és/vagy anyagszállításokra van szükség, amelyek nem szerepeltek a kivitelezési szerződés tárgyában vagy nem szerepeltek a költségvetésben, és amelyek elvégzése szükséges a megállapodás szerinti munka megfelelő elvégzéséhez (a továbbiakban: többletmunkák), a Kivitelező köteles írásban tájékoztatni a Megrendelőt az ilyen többletmunkák szükségességéről, megjelölve a munkák specifikációját, terjedelmét és árát, közvetlenül azután, hogy tudomást szerzett a többletmunkák szükségességéről.
7.10 A munka ára és a fizetési feltételek: A munkadarab áráról és a fizetési feltételekről mindig a kivitelezési szerződés tartalmában állapodnak meg, amelyhez a jelen ÁSZF-et csatolják. A munkadarab árát általában a Kivitelező költségvetése alapján határozzák meg, amelyet a kivitelezési szerződéshez csatolnak. A munkadarab ára csak akkor emelhető, ha a jelen ÁSZF 7.9. pontja alapján többletmunkára van szükség, vagy ha a felek írásban megállapodnak. A Kivitelező jogosult a kivitelezés elfogadott árának emelését kérni, ha többletmunka szükségességét állapítják meg. Ha a Kivitelező a munka eredetileg megállapított árának 10 %-át meghaladó mértékű áremelést kér, a Megrendelő jogosult elállni a szerződéstől, de ezt indokolatlan késedelem nélkül meg kell tennie, miután a KKivitelező értesítette a Megrendelőt a pótmunka szükségességéről és a pótmunka áráról. Ha a Megrendelő él az elállási jogával, a Kivitelező jogosult a Megrendelőtől a már elvégzett munka és az egyedi gyártású termékek szállítása ellenértékét követelni. Abban az esetben, ha a pótmunka elvégzésének szükségessége miatt nem lehet folytatni a munka elvégzését, a Kivitelező jogosult a munka elvégzését mindaddig megszakítani, amíg a Megrendelő bele nem egyezik a munka árának emelésébe, vagy nem gyakorolja elállási jogát, ebben az esetben a teljesítési határidő meghosszabbodik a munka elvégzésének emiatt történő megszakítása napjainak számával. A Kivitelező a munka megszakításáról haladéktalanul tájékoztatja a Megrendelőt. A Kivielező a munka fent említett okból történő megszakítása esetén nem esik késedelembe a munka teljesítésével.
7.11 A munka átadása és átvétele: A munkadarab akkor tekinthető befejezettnek, ha az megfelel a szerződésben megállapított eredménynek. A munka befejezését követően a Megrendelő köteles a megrendelést a Kivitelező által az átadás-átvételi felhívásban meghatározott határidőn belül átvenni. A munka átadásáról és átvételéről írásbeli jegyzőkönyvet (átadás-átvételi jegyzőkönyv) kell készíteni, amelyben fel kell tüntetni a termék használatát nem akadályozó kisebb hibákat és hiányosságokat, azok elhárításának határidejével együtt, valamint minden olyan információt, hogy a Megrendelő a termék átvételét megtagadta, az elutasítás indokainak megjelölésével. Ha a Megrendelő a munkadarab átvételét indoklás nélkül vagy nyilvánvalóan indokolatlan okból megtagadja, vagy a Kivitelező ismételt felszólítására a megadott határidőn belül nem jelenik meg a termék átvételére, a munkadarabot azon a napon kell átadottnak tekinteni, amelyen a Kivitelező ismételt felszólítása szerint (azaz a sorrendben második) az átvételi eljárásnak meg kellett volna történnie. A Kivitelező köteles a munka hibáit és hiányosságait a Megrendelővel egyeztetett határidőn belül kijavítani. Abban az esetben, ha olyan hibák és hiányosságok vannak, amelyek lehetetlenné teszik a termék használatát, vagy a munkadarab nem felel meg a szerződésben megállapított feltételeknek, és amelyek miatt a Megrendelő megtagadta a munka átvételét, a Kivitelező köteles a termék hibáit a Megrendelővel egyeztetett ésszerű határidőn belül saját költségén kijavítani, vagy köteles ezen határidőn belül úgy kijavítani, hogy a termék megfeleljen a kivitelezési szerződésben meghatározott feltételeknek, ellenkező esetben a Megrendelőnek joga van elállni a szerződéstől.
7.12 Tulajdonjog és a kárveszély átruházása: az Ügyfél az elvégzendő munka tulajdonosa, ha a kivitelezést az Ügyfél telephelyén, az Ügyfél földterületén vagy az Ügyfél által megszerzett földterületen végzik. Ebben az esetben a Megbízó viseli a folyamatban lévő munkában bekövetkező károk teljes kockázatát is. A Kivitelező által szállított és a termék részévé válni szándékozott anyagok és alkatrészek tulajdonjoga a beépítésük időpontjában száll át a Megrendelőre.
7.13. Egyes jótállási rendelkezések: A termékre vonatkozó jótállási idő a munka átadásakor kezdődik. Ha azonban a Megrendelő nem veszi át a munkadarabot a Kivitelezőtől, a termékre vonatkozó jótállási idő attól a naptól kezdődik, amikor a Kivielező lehetővé teszi a Megrendelő számára, hogy a termékkel rendelkezzen, és a Megrendelő a kivitelezési szerződést megszegi azzal, hogy nem veszi át a terméket. A jótállási idő 24 hónap, kivéve, ha az adott szerződés 24 hónapot meghaladó jótállási időt ír elő.
7.14 Közös rendelkezések: A jelen ÁSZF 2., 3., 5., 8., 10., 12., 12.10., 13., 14. és 16., 16.5., 17. §-ainak rendelkezései értelemszerűen alkalmazandók a kivitelezési szerződésre, kivéve, ha a jelen ÁSZF a jogok és kötelezettségek eltérő szabályozását tartalmazza a jelen ÁSZF-ben vagy a kivitelezési szerződésben. A jelen ÁSZF-ben és a szerződésben nem szabályozott egyéb jogviszonyokra a Kereskedelmi törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
8. A KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS TARTALMÁNAK TOVÁBBI MÓDOSÍTÁSAI
8.1. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések tartalmának módosítását (a kölcsönös kötelezettségek módosítása) írásban kell megtenni, és azt az Eladónak/Kivitelezőnek írásban meg kell erősítenie, ellenkező esetben a módosítások érvénytelenek. A módosítások megszűntetik az eredeti kötelezettséget, és helyébe új kötelezettség lép, kivéve, ha a kötelezettségvállalás módosításáról szóló megállapodás úgy rendelkezik, hogy az új megállapodott kötelezettség a meglévő kötelezettség mellett jön létre. Változásnak minősül különösen, de nem kizárólagosan a megrendelt áru méretében és mennyiségében bekövetkező változás, de az áru vagy munka típusában és egyéb specifikációjában bekövetkező változás is.
8.2 Az áru vagy munka méretének, mennyiségének, típusának vagy egyéb specifikációjának módosításáról legkésőbb az áru/anyag gyártásba vétele és az anyagok megvásárlása előtt lehet megállapodni.
8.3 A Vevő/Megrendelőnek az áru/munka műszaki paramétereinek a gyártásba vétel után történő módosítására vonatkozó javaslatát az Eladó/Kivitelező nem fogadja el, és az eredeti kötelezettségvállalás marad érvényben.
8.4. A 8.2. pontban említett tények megváltoztatására vonatkozó megállapodásnak tartalmaznia kell az Eladó/Kivitelez˝kötelezettségének teljesítésére vonatkozó határidő megváltoztatására vonatkozó megállapodást, ellenkező esetben a megállapodás semmis.
8.5 Az Eladó/Kivitelező jogosult az adásvételi szerződés vagy a munkaszerződés alapján a Vevővel/Megrendelővel szemben keletkező követeléseit és egyéb jogait más személyre engedményezni. 8.6 A Vevő/Megrendelő az Eladóval/Kivitelezővel szemben fennálló követeléseit nem engedményezheti harmadik személyre, és nem számolhatja el az Eladó/Kivitelezővel szemben fennálló követeléseit egyoldalú jogcselekménnyel az Eladó/Kivitelező előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.
9. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK, TÁROLÁS az adásvételi szerződésben
9.1 Az Eladó szállítási kötelezettsége akkor teljesül, amikor az Eladó értesíti a Vevőt, hogy az Áru átvehető, és lehetővé teszi a Vevő számára, hogy az Áru felett az Eladó feladóhelyén rendelkezzen. Értesítésnek minősül továbbá az átvétel időpontjának feltüntetése a “Megrendelés visszaigazoláson” vagy az Eladó által a Vevőnek átadott egyéb dokumentumon.
9.2 Ha a Vevő az Árut nem veszi birtokba indokolatlan késedelem nélkül, miután értesítést kapott arról, hogy rendelkezhet vele, de legkésőbb az értesítéstől számított 14 napon belül, akkor az áru birtokba vételére vonatkozó kötelezettségét elmulasztja, és az Eladónak joga van az árut egy másik személy raktárában tárolni vagy gondoskodni annak tárolásáról, az említett harmadik személlyel (a raktáros) kötött tárolási szerződés alapján. Az Eladó jogosult a Vevőtől a késedelem minden egyes hetére az áru teljes, ÁFA nélküli árának 10%-át kitevő raktározási díjat felszámítani. A raktárjegyzékeket és a tárolt árut a Vevőnek a raktározási díj megfizetése után kell átadni.
9.3 Ha a Vevő nem veszi át a tárolt árut 90 naptári napon belül azt követően, hogy az Eladó felszólította a Vevőt az áru átvételére, vagy engedélyezte a Vevőnek, hogy az ÁSZF jelen cikkének 6.1. pontja szerint rendelkezzen az áruval, az Eladónak joga van elállni a szerződéstől.
9.4 A Vevő átvételi kötelezettségének megszegése esetén, és amennyiben a Vevő még a jelen ÁSZF 9.3. pontjában meghatározott határidőn belül sem veszi át az Árut, az Eladó jogosult a megrendelt Áru ÁFA nélküli értékének 100%-ának megfelelő összegű kötbér megfizetésére. A Vevő által már megfizetett vételár előleg, illetve a vételár részleges vagy teljes megfizetése beszámításra kerül az alkalmazott kötbérbe. A Vevő köteles a kötbérnek a beszámítással el nem számolt részét az Eladó írásbeli felszólításától számított 3 napon belül megfizetni. Az Eladó már a szerződéstől való elállásról szóló értesítésben jogosult a Vevővel szemben a kötbért érvényesíteni.
9.5 Ha az Eladónak az áru Vevő által megjelölt helyre történő szállítására vonatkozó kötelezettsége az Eladó szállítási kötelezettségében szerepel, az Eladó szállítási kötelezettsége akkor teljesül, amikor az árut átadta a szállítónak.
10. A TERMÉKEK CSOMAGOLÁSA ÉS SZÁLLÍTÁSA
10.1 Az árukat a szokásos módon, alapesetben csak a technológiailag szükséges csomagolásban – az árutípusnak megfelelően – csomagoljuk. A Vevő kérheti az Eladótól a szokásos szállítási csomagolás és felszerelés (állványok, raklapok) bérlését a megrendelésben meghatározott és az Eladó által visszaigazolt feltételek szerint. A szállítási csomagolások és segédeszközök visszaküldésre kerülnek, és az Eladó tulajdonát képezik. A Vevő felel a kölcsönadott szállítócsomagolás és segédeszközök elvesztéséért, megsemmisüléséért és sérüléséért. A Vevő köteles a kölcsönzött szállítási csomagolást és segédeszközöket a szállítás elvégzése után azonnal sértetlenül visszaszolgáltatni az Eladónak. Az Eladó jogosult a Vevőtől a szállítási csomagolás és segédeszközök kölcsönzéséért biztosíték (kaució) nyújtását kérni. Amennyiben a Vevő az Eladó felszólítása ellenére sem szolgáltatja vissza a kölcsönadott szállítócsomagolást és segédeszközöket az Eladónak, a Vevő köteles az adott esetben esetlegesen megfizetett kölcsönzési kaució összegével megegyező összegű kötbért fizetni. Abban az esetben, ha a Vevő a kölcsönadott szállítási csomagolást és segédeszközöket a kölcsönadott szállítási csomagolások és segédeszközök visszaszolgáltatására biztosított póthatáridő lejárta után sem szolgáltatja vissza az Eladónak, a Vevő által letétbe helyezett óvadék teljes összege a kölcsönadott szállítási csomagolások és/vagy segédeszközök visszaszolgáltatására vonatkozó kötelezettségének megszegése miatt az Eladó javára szerződéses kötbérként elesik. Az ÁSZF e cikkének e rendelkezése szerinti kötbér megfizetése nem érinti az Eladónak a kötbérrel nem fedezett összegű kártérítésre vonatkozó jogát. Abban az esetben, ha a kölcsönzési biztosítékot a Vevő adott esetben nem fizette meg, a Vevő köteles a szállítási csomagolás és a segédeszközök visszaszolgáltatási kötelezettségének megszegésével az Eladónak okozott kárt az új szállítási csomagolás és a kölcsönadott segédeszközök beszerzéséhez szükséges költségek erejéig megtéríteni az Eladónak. A kötbér vagy kártérítés megfizetése nem érinti a Vevő vagy a nevében eljáró személyek büntetőjogi felelősségét.
10.2 Ha a Vevő írásban kér a szabványos csomagolástól eltérő csomagolást, beleértve a szállítási csomagolást is, akkor ez további költséggel jár, és az Eladóval előzetesen egyeztetni kell.
10.3 Ha a Vevő nem kér szállítási csomagolást, az Eladó nem vállal felelősséget a kezelésért, a csomagolás módjáért vagy a megfelelő szállításért. A Vevő felelős az ilyen áruk tényleges berakodásáért, és az Eladó a Vevő kérésére és kockázatára segítséget nyújthat a berakodásban.
10.4. Az Eladó csomagolásába csomagolt áruk szállítóeszközre történő berakodása az Eladó vagy annak megbízottja saját költségére és kockázatára történik.
10.5 Hacsak a Vevő nem rendelte meg kifejezetten az áru rendeltetési helyen történő kirakodásával és elhelyezésével járó szállítást (felár ellenében), a Vevő köteles saját költségére és kockázatára gondoskodni az áru kirakodásáról és elhelyezéséről. A Vevő köteles továbbá saját költségére és kockázatára megfelelően biztosítani a helyzetet az áru kirakodásának helyén (pl. megfelelő bejárat biztosításával, belépési engedélyek biztosításával stb.), valamint megfelelő kirakodóeszközöket vagy adott esetben elegendő munkaerőt biztosítani a gyors és biztonságos kirakodáshoz.
10.6 A Vevő köteles a nem visszaváltható csomagolást, rögzítéseket, betéteket stb. a hulladéktörvény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően ártalmatlanítani.
11. FIZETÉSI FELTÉTELEK az adásvételi szerződéshez
11.1 Az adásvételi szerződés megkötésével a Vevő vállalja, hogy betartja a megállapított fizetési feltételeket, azaz a teljes vételárat átutalással fizeti meg az Eladó megjelölt számlájára, kivéve, ha írásban másként állapodtak meg.
11.2 A Vevő vállalja, hogy a vételárat határidőben, azaz a megállapított esedékességi határidőn belül (az adásvételi szerződés vonatkozó rendelkezései szerint), teljes egészében és minden levonás nélkül megfizeti. Az átutalással kapcsolatos banki költségek a Vevőt terhelik.
11.3. A fizetés alapja az Eladó által kiállított, a számviteli törvény és a módosított ÁFA-törvény szerinti valamennyi elemet tartalmazó adóigazolás (számla). Amennyiben a vevő (megrendelő) általános forgalmi adó fizető – áfa számmal rendelkezik, az adókötelezettség áthárítását az Áfa tv. 222/2004 sz. törvény 69. § (12) j) pontja szerint kell alkalmazni, mely szerint a számla áfa nélkül kerül kiállításra és az adófizető a teljesítés címzettje.
11.4 Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Vevőtől a vételárra előleget kérjen. A vételár előlegét, amennyiben az Eladó adott esetben megköveteli, az Áru leszállítása előtt, az Eladó előlegszámlája alapján kell előre megfizetni. Abban az esetben, ha a Vevő a vételár előlegét az előlegszámlának megfelelően nem fizeti meg megfelelően és időben, az Eladónak joga van elállni a szerződéstől, aminek következtében az adásvételi szerződés eleve érvényét veszti. Az áru leszállítása előtt az Eladó számlázási számlát állít ki a Vevőnek, amely figyelembe veszi a vételár előleg megfizetését. Ha a számlázási számlát nem fizetik ki megfelelően és időben az Eladónak, az Eladó a számlázási számla megfelelő kiegyenlítéséig nem köteles az árut a Vevőnek leszállítani.
11.5 Az Áruk vételára akkor tekintendő teljes egészében kifizetettnek (a tartozás kiegyenlítettnek), amikor a teljes vételárat jóváírják az Eladó pénzintézetnél vezetett számláján. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó adásvételi szerződés alapján történő árubeszerzés esetén a tulajdonjog-fenntartás érvényesül, amely abban áll, hogy az adásvétel tárgya (azaz a szállítandó áru) az Eladó tulajdonában marad, és a Vevő csak a vételár teljes kiegyenlítését követően szerez tulajdonjogot rá.
11.6. Ha a Vevő egy vagy több ügyletben 10 naptári napot meghaladó fizetési késedelembe esik, vagy az áru kifizetését leállítja, vagy pénzügyi helyzete jelentősen romlik (a Vevő ellen csődeljárás van folyamatban, felszámolás alá kerül, végrehajtási eljárás vagy más ítélet végrehajtására irányuló eljárás alatt áll, vagy zálogjog érvényesítésének hatálya alatt áll), az Eladó valamennyi követelése azonnal esedékessé és fizetendővé válik. Az Eladónak joga van a már leszállított árukat is visszakövetelni az így keletkezett károk fedezésére vagy minimalizálására. Ezzel egyidejűleg minden elfogadott fizetési és kereskedelmi kedvezményt is törölni kell. A folyamatban lévő megrendeléseket is ki lehet zárni a gyártásból, vagy azok szállítási határidejét meg lehet hosszabbítani. További szállítások esetén előleget lehet kérni, vagy a további szállítások megtagadhatók. Az Eladó ebben az esetben is jogosult elállni az adásvételi keretszerződéstől vagy az áruszállítási keretszerződéstől.
11.7 A Vevő nem jogosult az Eladó fizetési feltételeivel szemben bármilyen okból ellenköveteléseket támasztani, és nem jogosult az előzetesen nem egyeztetett opcionális dokumentumok további követelésére (pl. a termékre vonatkozó tanúsítványok további követelése, kivéve, ha erről a megrendelés leadása előtt megállapodtak, stb.).
11.8 A megoldatlan reklamációk nem képezik az áru vételárának késedelmes kifizetését.
12. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐK az adásvételi szerződésben
12.1. Amennyiben az áru nem kerül kivonásra a raktárból, az Eladó által meghatározott egyedi szállítási határidők érvényesek.
12.2 Ha a szállítási határidő a Vevő valamely kötelezettségének (pl. előleg stb.) teljesítésétől függően kerül meghatározásra, akkor ez a határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Vevő e kötelezettségének eleget tesz.
12.3 Az Eladó jogosult az árut részszállításokban és a meghatározott teljesítési határidő lejárta előtt is leszállítani, és a Vevő köteles az ilyen szállítást átvenni, kivéve, ha az adásvételi szerződésben egyedileg másként nem állapodtak meg.
12.4 Az áruk Vevő részére történő átadása úgy tekintendő, hogy azokat az adásvételi szerződésben vagy annak mellékleteiben említett típus, mennyiség vagy minőség és különleges jellemzők specifikációjának megfelelően szállították le. Az áru részletekben történő szállítása is szabályszerűen teljesítettnek tekintendő, kivéve, ha az adásvételi szerződés kifejezetten úgy rendelkezik, hogy az eladó köteles az adásvételi szerződés tárgyát képező összes árut egyszerre leszállítani. A Vevő köteles az eladótól részteljesítést is elfogadni, kivéve, ha az adásvételi szerződés kifejezetten másként rendelkezik.
12.5. A termékeket határidőre leszállítottnak kell tekinteni:
- az áru átadása a Vevőnek az Eladó feladói raktárában az adásvételi szerződésben megállapított határidőn belül, vagy
- az áru átadása a Vevő fuvarozójának szállítás céljából legkésőbb az adásvételi szerződésben meghatározott időpontig; vagy
- az áruknak a Vevő részére történő átadása az adásvételi szerződésben meghatározott időpontban és helyen, az adásvételi szerződésben megállapított egyedi feltételekkel összhangban, amennyiben az ilyen feltételekről külön-külön állapodtak meg az adásvételi szerződésben, amelyre a jelen ÁSZF vonatkozik.
A Vevő köteles az árut az adásvételi szerződésben meghatározott időpontnál korábbi időpontban is átvenni, kivéve, ha az adásvételi szerződés kifejezetten másként rendelkezik.
12.6 Az Eladó az áru átadásával késedelembe esik, ha az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül:
- nem teszi lehetővé, hogy a vevő rendelkezzen az áruval a feladó raktárában, és nem engedi, hogy a vVevő a megállapodás szerinti időpontban átvegye az árut, annak ellenére, hogy a Vevő az adásvételi szerződésben vállalt valamennyi feltételt teljesítette (pl. a vételár előre történő megfizetése, a vételár előlegének letétbe helyezése stb.), vagy
- nem adja át az árut a fuvarozónak a Vevő részére történő szállítás céljából legkésőbb az adásvételi szerződésben megállapított időpontban, vagy
- nem szállítja az árut a Vevőnek az adásvételi szerződésben egyedileg megállapított feltételeknek megfelelően, ha ilyen feltételekben állapodtak meg, és az áru Vevőnek történő átadásának valamennyi feltétele e feltételeknek megfelelően egyidejűleg teljesült.
- A Vevő köteles az áru átvételét írásban visszaigazolni az Eladónak vagy annak a fuvarozónak, aki az áru Vevő részére történő kiszállításáról gondoskodik, és az áru átvételekor a Vevő köteles betartani a jelen ÁSZF 13. cikkének 13.3. pontjában foglaltakat, ugyanakkor az áru be- és kirakodásakor (amennyiben azt a Vevő saját felelősségére és kockázatára intézi) köteles az áru kezelése során a kellő szakmai gondosságot és óvatosságot betartani, hogy az áru ne sérüljön meg.
- Ha az Eladó a felelősséget kizáró körülmények miatt – beleértve a beszállítói és alvállalkozói késedelmes szállítását is – nem teljesíti határidőre kötelezettségét, az ilyen késedelem nem minősül késedelemnek, ebben az esetben a szállítási határidő a felelősséget kizáró körülmények időtartamával meghosszabbodik. Az Eladó köteles a Vevőt kellő időben értesíteni az ilyen körülmények bekövetkezéséről.
- Az Eladó nem esik késedelembe, ha a szállítási határidőt a Vevő részéről felmerült okok miatt nem tartják be. Ilyen oknak minősül különösen az, ha a Vevő nem veszi át az árut az Eladó feladói raktárában a megállapodás szerinti határidőn belül, ha az árut a fuvarozótól indoklás nélkül vagy nyilvánvalóan indokolatlan okból nem veszi át, az áru átvételének elmulasztása az adásvételi szerződésben egyedileg megállapított feltételeknek megfelelően, bár az Eladó mindent megtett, amire a szállítás különös feltételei szerint köteles volt, és a Vevő ennek ellenére ok nélkül vagy nyilvánvalóan indokolatlan okból nem vette át az árut a megadott időben és helyen, vagy a Vevő nem nyújtott az Eladónak az adott eset körülményeihez képest szükséges egyéb segítséget az áru határidőre történő átadására vonatkozó kötelezettségének teljesítéséhez.
- Az Eladó hibáján kívül, azaz véletlenül vagy váratlanul, természeti erők hatására bekövetkező balesetek vagy rendkívüli események (pl. természeti katasztrófák, tűz, árvíz, földrengés, stb. ) vagy emberi beavatkozás következtében (közlekedési zavarok, sztrájk, zárlat, közrendbontás, mozgósítás, embargó, felkelés, devizaátutalási tilalom, energiaellátás korlátozása, műszaki hiba, munkaügyi konfliktus, anyaggyártás megszakítása vagy megszüntetése, . ..), azaz a “Vis Major” erőhatások, amelyek objektíve nem akadályozhatók meg vagy nem győzhetők le, és amelyek megnehezítik vagy lehetetlenné teszik az Eladó vagy beszállítói számára az áru megfelelő és időben történő szállítását, nem minősülnek az adásvételi szerződés szerinti szerződéses kötelezettségeinek megszegésének, és nem jogosítják fel a Vevőt a szerződéstől való elállásra vagy a késedelemért járó törvényes vagy szerződéses kötbér követelésére. Ha vis maior miatt az Eladó késedelembe esik, a teljesítési határidő ennek megfelelően meghosszabbodik.
13. MINŐSÉG, TANÚSÍTÁS
13.1 Az Eladó minden ajánlata, szolgáltatása, áruszállítása a termékre, árura vagy szolgáltatásra érvényes STN vagy EN, illetve az általánosan alkalmazandó jogszabályok és műszaki szabványok alapján történik.
13.2 Amennyiben ezek a szabványok bizonyos árukra vagy szolgáltatásokra nem kötelező érvényűek, az Eladó belső előírásai és ajánlásai érvényesek. Ezek hiányában az adott árura vagy szolgáltatásra vonatkozó, az adott piacon érvényes szokások az irányadóak.
13.3 Az Eladó köteles az áruval együtt megfelelőségi nyilatkozatot vagy más, a szállított termékekre vonatkozó jogszabályban előírt dokumentumokat és tanúsítványokat átadni.
13.4 A szállítási határidő betartása azt jelenti, hogy a szállítás az előírt időpontban az Eladó telephelyén vagy más, írásban egyeztetett helyen történik.
14. JÓTÁLLÁS ÉS IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS
14.1. Minden reklamációt írásban kell benyújtani az Eladónak/ Kivitelezőnek a jótállási időn belül.
14.2. A Vevő/Megrendelő vagy képviselője köteles az árut/munkát átvételkor megfelelően megvizsgálni, ellenőrizni annak mennyiségét, minőségét, csomagolásának sértetlenségét, és a nyilvánvaló hibákat azonnal jelezni az Eladónak/Kivitelezőnek, és ezeket a hibákat rövid leírással az áru átvételekor (a szállítólevélben) vagy (az átvételi jegyzőkönyvben) feljegyezni. Az Eladó/Kivitelező nem vállal felelősséget az áru/munkák olyan hibáiért, amelyeket a Vevő/Megrendelő az átvételkor észlelhetett volna.
14.3 Az Eladó 24 hónapig garantálja az összes termék minőségét, hacsak másként nem állapodtak meg. A jótállási időszak az áru Vevőnek történő átadásának napján kezdődik. Építési munkák esetén a 7.13. pont rendelkezéseit kell alkalmazni.
14.4. A jótállás csak a termékek bizonyos sajátos tulajdonságaira korlátozódik. Ezek a különleges jellemzők vagy feltételek nem képezhetik reklamáció tárgyát. Az egyes termékek azon sajátos jellemzőit, amelyekre az ÁSZF jelen cikk 14.3. pontja szerinti jótállás nem vonatkozik, vagy amelyekre rövidebb jótállási idő vonatkozik, az adásvételi szerződésben/szerződésben vagy annak mellékletében, illetve a szállítólevélben/átvételi jegyzőkönyvben vagy annak mellékletében határozzák meg.
14.5. Az áru minőségére vonatkozó jótállás feltétele az áru megfelelő szállítása, tárolása, kezelése, használata és szakszerű összeszerelése az általánosan alkalmazandó jogszabályoknak és az árura vonatkozó műszaki szabványoknak, illetve adott esetben az Eladó előírásainak megfelelően.
14.6 A minőségi garancia nem vonatkozik az üveg mechanikai sérüléseire, az üveg spontán törésére, valamint a gyártó használati utasításában vagy az Eladó/Kivitelező által a Vevőnek átadott bármely más dokumentumban meghatározott kizárásokra.